Thursday, January 12, 2017

חודש טבת - ניהול קונפליקטים

חודש טבת - ניהול קונפליקטים




החודש, חודש טבת  אנו מציינים את ערך החודש "ניהול קונפליקטים".
סכסוכים ומריבות הן דבר שבשגרה בעולמם של ילדים (וגם של מבוגרים). אבל כיצד פותרים סכסוכים? זה כבר מסובך קצת יותר. נכון הוא שזיכרונם של הילדים קצר מאוד, רגע אחד הם רבים, ומיד חוזרים לשחק רגע, כאילו לא קרה דבר. אך לא תמיד. יש סכסוכים שהופכים ל'ברוגז' ממושך, ויש אף סכסוכים שהופכים אלימים.

 דרכי התמודדות עם קונפליקט
·         הימנעות: חוסר התמודדות, התחמקות דיפלומטית, דחיית הנושא למועד "מתאים יותר", נסיגה ממצב מאיים.
·         פשרה: פתרון שמספק באופן חלקי את שני הצדדים, חילופי ויתורים, "חצי-חצי".
·         ויתור: סוג של הקרבה עצמית, סיפוק מלא של צורכי הזולת על חשבון הצרכים האישיים, נדיבות, צייתנות, כניעה.
·         שיתוף פעולה: ניסיון לעבודה משותפת עם הזולת כדי למצוא פתרון המספק במלואו את שני הצדדים. מחייב התעמקות בבעיה, כדי לזהות את צורכי שני הצדדים – WIN-WIN.
·         תחרותי :נוטה לדבוק בתקיפות בעמדותיו ולעשות הכל כדי לזכות בניצחון. לוחץ כדי שעמדותיו תתקבלנה, ומתאמץ להוכיח את ההגיון והיתרונות שבעמדותיו.


המשימה:
הכיתה יוצאת לטיול, אך לפני שיוצאים לדרך, התלמידים צריכים להכין עבודה הקשורה לטיול. מאיה ועוד כמה תלמידים יושבים להכין את העבודה ביחד, אבל למאיה אין סבלנות לשאלות, והיא לא מוכנה לתת להם להעתיק ממנה. יואב מתרגז ומחליט להטיל עליה חרם. כל התלמידים מקשיבים לו ומשתפים פעולה.

מאיה נפגעת מאוד מן החרם ומחליטה לא לצאת לטיול. למנחם, המורה, יש רעיון: מאיה תחלק את תיקי העזרה הראשונה (בלעדיהם לא ניתן לצאת לטיול), וכך ייאלצו לדבר אִתָהּ. הקבוצה של יואב עומדת מול מאיה, ולמרות הלחץ החברתי שיואב מפעיל, הם מתחילים "לשבור" את החרם, עד שגם יואב נאלץ לקחת ממאיה את התיק... והחרם נשבר. 

צפו בסרטון בקישור הבא  סרטון- הטיול  ולאחר מכן השב על השאלות:
1- מה דעתכם: האם חרם הוא סוג של אלימות? מדוע?

2- מה דעתכם על הפתרון של המורה מנחם? האם יש לכם פתרונות

23 comments:

  1. לדעתי חרם זה בהחלט סוג של אלימות כי מאיה נפגעה מאוד והמטרה של אלימות זה שמי שעושים עליו את האלימות צריך להיפגע וחרם זה אחד הדברים הפוגעים ביותר שיש

    לדעתי הפתרון של המורה יצירתי ומאוד עוזר

    ReplyDelete
  2. כן מפני ש הוא פוגע בנו

    כן

    דור

    ReplyDelete
    Replies
    1. דור אשמח מאוד אם התשובות שלך יהיו מפורטות יותר.

      Delete
  3. 1)דעתי שחרם זה אלימות מכיון שזה פוגע בלב כאילו מישהו הרביץ לך וזה מאוד לא נעים
    2) זה פתרון מצויין מכייון כך הם ידברו אחד עם השני וכך החרם יכול להישבר

    ReplyDelete
  4. לדעתי החרם הוא סוג אלימות מכיוון שאומנם שהם לא מרביצים להם אבל הם עושים אליה חרם וזאת אלימות מילולית
    לדעתי הפתרון של מנחם נכון מכיוון שהם היו חייבים לדבר אתה וכך לגמור את החרם
    יהונתן גורג

    ReplyDelete
  5. לפי דעתי חרם זה סוג של אלימות כי לי מדברים עם ילד וגם מדברים עליו בצורה לא יפה וגם יש מיקרים של חרם שגם מרביצים

    ReplyDelete
  6. לפי דעתי חרם הוא סוג של אלימות מכיוון שהוא סוג של אלימות מילולית וזה לא נעים שילדים לא מדברים איתה
    הפתרון של המורה מנחם הוא פיתרון טוב מכיוון שאם לא היה את הפיתרון הילדים לא היו מדברים עם מאיה
    שירה גוטגולד

    ReplyDelete
  7. לדעתי הפתרון של המורה מנחם הוא טוב מפני שהם יצתרכו לדבר איתה כדי שתביא להם את תיקי העזרה הראשונה
    לדעתי חרם הוא סוג של אלימות מפני שעושים למישהו רע והוא לא עושה למישהו משהו טוב

    ReplyDelete
  8. לדעתי חרם הוא סןג של אלימות מילולית מפני שזה מעליב ואף אחד לא מדבר אתך לדעתי הפתרון שלו עזר אבל זו לא ממש דרך אני הייתי מסבירה לתלמידים שזה לא יפה ומבקשת שיפסיקו





























    ליאור

    ReplyDelete
  9. אני לא אוהב שעושים חרם על ילד או על עוד אנשים והילדה שעשו עליה את החרם היא מאוד פגוע ובגלל שילד אחד קרע לה את המחברת בגלל שהיא לא אביאה לו את השיעורים שלה וזו לא סיבה לחרם

    ReplyDelete
  10. לפי דעתי מורה מנחם היה חכם שהוא יתרב כי עם הוא לא היה מתרעב אז יש מצב שהיו ממשיכים לעשות עליו חרם

    ReplyDelete
  11. לדעתי חרם הוא כן סוג של אלימות מכיוון שבחרם יש אלימות מילולית ולפעמים גם אלימות פיזית אם זה חרם ממש גדול

    לדעתי הפיתרון של המורה מנחם זה פיתרון טוב כי כדי שהחרם יסתיים אז המורה הביא לילדה שעשו עליה חרם את התיקי עזרה ראשונה ובחרם לא מדברים עם הילדה שעשו עליה חרם וכדי שהתלמידים יקחו את התיקי עזרה ראשונה אז הם צריכים לדבר איתה וכך החרם נגמר

    ReplyDelete
  12. לפי דעתי הפתרון שלי שיחשוב עם עצמו אם הילדה שעשו עליה חרם שיחשוב לעצמו אם זה היה נחמד שיעשו עליו חרם ואז הוא ידע שזה לא יפה לעשות חרם 2

    ReplyDelete
  13. לדעתי חרם הוא אלימות מכיוון שיש שני סוגי אלימות,פיזית ומילולית. אלימות פיזית היא במכות,לעומת זאת אלימות מילולית היא אלימות במילים,לדעתי חרם הוא אלימות מילולית מכיוון שבחרם אף אחד לא מדבר איתך,לדעתי הפיתרון של מנחם הוא פתרון מצויין. הפיתרון שלי הוא שיתוף פעולה.

    ReplyDelete
  14. 1] לדעתי חרם הוא אלימות מפני שיש אלימות פיזית ואלימות מילולית, ואני חושבת שאלימות מילולית היא לא פחות גרועה מחרם.
    2] לפי דעתי הפתרון של המורה מנחם היה פתרון טוב מאוד, בגלל שתיקי עזרה ראשונה היו אצל מיה ושאר הילדים שעשו עליה חרם היו צריכים לגשת אליה ולדבר איתה בשביל שיוכלו לקחת את תיקי עזרה ראשונה ולצאת לטיול.

    נטלי סגמן




































    ReplyDelete
  15. לפי דעתי זאת אלימות מילולית
    והפתרון של מנחם היה טוב כי בסוף פתרו את החרם

    ReplyDelete
  16. לדעתי חרם הוא כמו אלימות כי חרם אי אפשר לשכוח ושמשהוא מרביץ לך אפשר אחרי שבוע או שבועיים לשכוח
    הרעיון של מנחם טוב כי מי שלא לוקח את תיק העזרה ראשונה לא יכול לצאת לטיול רעיון שלי הוא שמי שלא יסלח למאיה לא יצא לטיול

    ReplyDelete
  17. 1. לדעתי חרם הוא סוג של אלימות מכיוון שהאלימות הזאת נשארת בלב לכל החיים ואלימות פיזית שזה שמרביצים המכה עצמה שקיבלתי עוברת. לדעתי הרעיון של המורה מנחם היה טוב מפני שאם הילדים לא יקחו את תיקי העזרה הראשונה הם לא יצאו לטיול.
    שירה טבריה

    ReplyDelete
  18. לדעתי, חרם הוא אלימות מפני שחרם זה כאלו מכה רק בלב אמנם זה לא מכה פיזית אבל זה גם מכה פשוט שמורה בתוך הלב.
    הפתרון של מנחם המורה הוא פתרון יפה פני שאם הילדים לא יקחו את תיקי העזרה הראשונה לא יצאו לטיול וכך יצטרכו לדבר עם מאיה.

    ReplyDelete
  19. לדעתי חרם הוא אלימות מפני שהוא מכה אומנם לא כמו פיזית או מילולית חרם זו מקה חזקה יותר ואין מה לעשות עם זה
    הרעיון של מחם היה יפה וכולם רצו לצאת לטיול אחרי שארגנו את הכולוהיו חייבים לדבר איתה

    ReplyDelete